دسته‌ها
خرید

خرید بازی اکشن تأسیس رشته ارشد بازی‌سازی رایانه‌ای

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، بهروز مینایی در اختتامیه هفدهمین نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: از سال 1994 تاکنون، 23 هزار بازی رایانه‌ای در دنیا تولید شده که از این تعداد، 3 هزار بازی در ایران فعال است و استفاده می‌شود.رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محتوای موجود در دنیا، بازی است گفت: 46 درصد پهنای باند اینترنت دنیا، در بخش بازی مصرف می‌شود که اگر اینترنت به شکل پرسرعت دراختیار ایرانی‌ها قرار بگیرد، سهم مهمی از آن به بازی اختصاص خواهد یافت.مینایی تصریح کرد: سن متوسط بازی در امریکا 35 سال است و بازیکنان در این کشور از رِنج سنی 10 تا 55 سال هستند.وی ادامه داد: در امریکا 145 میلیون بازی‌کننده روزانه وجود دارد و سالانه 21 میلیارد و 600 میلیون دلار در حوزه بازی و صنعت بازی در این کشور خرج می‌شود و بیش از 215 میلیون ساعت صرف بازی می‌گردد.وی همچنین یادآور شد: بازی‌کننده‌های ایرانی نیز که عمده بازی‌های روز دنیا دسترسی دارند که از جمله آنها می‌توان به بازی بتل‌فیلد اشاره کرد.رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران ادامه داد: بخشی از این بازی به صحنه‌های حمله به تهران اشاره دارد و حتی علی‌رغم این موضوع شاهد هستیم که این بازی در نمایشگاه الکامپ هفدهم نیز به فروش می‌رسد.مینایی گفت: هدف از بیان این صحبت این است که باور کنیم بازی چیزی نیست که بتوانیم از آن اجتناب کنیم و چشم‌مان را روی آن ببندیم؛ بلکه بازی واقعیتی جاری است که در هر زمان مخاطب خود را دارد.وی ادامه داد: کشور فرانسه در سال گذشته بیش از 8 میلیون یورو در حوزه بازی سرمایه‌گذاری کرده است.وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود از تأسیس انستیتوی ملی بازی‌سازی در ایران طی سال گذشته خبر داد و گفت: در این انستیتو هدف این بود که بچه‌هایی که بازی می‌کنند، به جای بازی کردن،‌ با بازی‌سازی آشنا شوند و بازی تولید کنند.مینایی گفت:‌ در سال گذشته و در آغاز به کار این انستیتو نزدیک به 150 نفر از بازدیدکنندگان حرفه‌ای، در دوره‌های آموزشی تولید بازی مشغول شده‌اند و در طی هر سال، 150 نفر به این افراد اضافه می‌شوند.رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر به دنبال تأسیس رشته ارشد بازی‌سازی هستیم و صحبت‌های اولیه با دانشگاه‌ها در این زمینه انجام شده است.وی تأکید کرد: تربیت نیروی انسانی می‌تواند قدم‌های بسیار مؤثر و پرثمری در توسعه صنعت بازی رایانه‌ای در کشور داشته باشد.