دسته‌ها
خرید

خرید بازی اکشن با تبلیغات روی تاکسی‌ها مخالفم

سخنگوی شورای شهر گفت:«هنوز در حوزه تبلیغات محیطی به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و آشفتگی‌‌هایی در این بخش وجود دارد.»خسرو دانشجو در رابطه با تبلیغات محیطی و مشکلاتی که برای دید رانندگان در هنگام بارندگی ایجاد ‌می‌کند، اظهارداشت:« تبلیغات محیطی در شهر تهران وضعیت آشفته‌ای در گذشته داشت که به سبب این آشفتگی و درک آن توسط شورای شهر، به سازمان زیباسازی تکلیف شد که یک برنامه علمی را برای ساماندهی این بخش به شورا ارائه کند.»او ادامه داد:«در همین ارتباط سازمان زیباسازی قراردادهایی را با چند دانشگاه از جمله جهاد دانشگاهی در ارتباط با نظام مندی و سامان بخشی به تبلیغات محیطی منعقد کرد.»دانشجو افزود: «تاکید فروانی شده است که‌تبلیغات محیطی نباید جلو دید راننده و عابران را نسبت به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اطلاع رسانی سد کند و شورای شهر نیز روی این موضوع حساس است و هر جا که نطقه‌ای را مغایر این ضوابط ببند آن را تذکر ‌می‌دهد.»به گفته سخنگوی شورای شهر تهران انصافا آشفتگی‌ها و بی‌نظمی‌ها در حوزه تبلیغات محیطی شهر تهران کم شده است.او افزود: «با بارش باران دید رانندگان کاهش ‌می‌یابد و همین امر موجب ‌می‌شود تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اطلاع رسانی با مشکل دیده شدن توسط رانندگان مواجه شود.»دانشجو در عین حال تصریح کرد:«البته اینکه گفته شود دلیل این عدم دید رانندگان به واسطه تبلیغات محیطی است من این را به طور گسترده ندیده‌ام.»او متذکر شد: «البته ما هنوز در حوزه تبلیغات محیطی به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و هنوز آشفتگی‌‌هایی را داریم و بعضا در حوزه‌‌هایی تبلیغ ‌می‌کنیم که اصلا جای تبلیغ نیست.»دانشجو اظهارداشت: «من شخصا با تبلیغات محیطی روی تاکسی‌‌ها و یا تبلیغاتی که به صورت نوشتاری روی بنرها با چند خط نوشته در حاشیه اتوبان‌های اقدام ‌می‌شود، موافق نیستم چون راننده فرصت خواندن تبلیغات را ندارد و اگر هم آن را بخواند ممکن است موجب پرت شدن حواس راننده و درنتيجه وقوع حادثه ‌شود، متاسفانه این گونه آشفتگی‌هاست که هنوز وجود دارد.»او در مورد دلایل مخالفتش با تبلیغات روی تاکسی‌ها نیز توضیح داد: «این تبلیغات به گونه‌ایست که از كنار باید خوانده شود و این موجب ‌می‌شود که راننده کناری که آن را ‌می‌خواند تمركز خود را از دست داده و نتواند به رانندگی خود با دقت ادامه دهد.»دانشجو ادامه داد: «همچنین نصب این تبلیغات موجب بالا رفتن مصرف سوخت تاکسی‌ها شده و بعضا برای خود راننده نیز توجیه اقتصادی ندارد.»چون راننده تاکسی به اندازه همان مبلغ باید پول سوخت بدهد و برای تهران آلودگی تولید ‌می‌کند.»به اعتقاد این عضو شورای شهر زمینه بهتری برای تبلیغات محیطی و کمک به رانندگان تاکسی وجود دارد که هم عملی تر است و هم این مشکلات ندارد. منبع: ایلنا